donderdag 12 februari 2015

Mijn favoriete muziek #boostyourpositivy

Mijn 'positivity' krijgt hier een enorme boost bij het nadenken over deze blogpost.

Van 'pfft, wat moet ik hierover schrijven, ik heb niet echt een favoriete muziekgroep'
en 'ik ben al lang niet meer mee met de nieuwste muziek...al lang, dat is eigenlijk sinds ik kinderen heb'. Al 9 jaar dus. Ik luister weinig naar de radio, teveel gezever, teveel reclame. Ik zet overdag ook zelden muziek op, ik geniet van de stilte als de kinderen niet thuis zijn.

Kapitein Winokio ja, daarmee ben ik mee. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij dat Kapitein Winokio er is. Zo kan ik met mijn kinderen naar leuke en goede muziek luisteren en ben ik niet verplicht om K3 en Kaatje en andere getsjangel op te zetten voor mijn kinderen.

naar 'Folk ja, dat is eigenlijk wel mijn favoriete genre, al luister ik ook graag eens naar rock en pop en kleinkunst en jazz en blues en...'

naar 'Hoe heette die ene groep alweer die ik zo goed vond op Cambridge Folk Festival laatste keer, aja Frigg' *zoekt fragmentje van Frigg op op YouTube*

tot 'ja dat is echt een keigoeie groep' *doet dansje in de living*

 => Opdracht geslaagd: #boostyourpositivy







Misschien nog een woordje meer uitleg: Folk dus, de muziek die ik in mijn jeugd beter leerde kennen door een vriendin en door mijn lief dat nu mijn man is. Folk, waaraan heel veel herinneringen kleven (vooral met dat lief he). Folk, van op het meest zalige festival, Cambridge Folk Festival, waar we in 2013 nog eens samen naar toe gingen, zo zonder kinderen, genieten was dat!

En daar zag ik ook Frigg, een Noorse groep, met veel strijkers. Ik hou van de Folk van het noorden. Klinkt wat harder, maar je kunt het ook stevig noemen. Ik hou ook van strijkers, sinds ik in mijn jeugd drie jaar geprobeerd heb iets van muziek uit een viool te krijgen, heb ik enorm veel bewondering voor strijkers.

En dan nu verder dromen van een volgende keer naar Cambridge Folk Festival. Dit jaar alvast niet. Het is niet meer simpel om een festival, waar ik zonder kinderen naar toe wil, in te plannen in de drukke zomerplanning. Samen op reis, kinderen op kamp, grootouders op reis (want ja, die kinderen moeten wel ergens naar toe als wij weg zijn) en bij dat alles ook het budget nog wat in het oog houden.
Maar het komt er wel nog eens van. Ooit (liefst in de nabije toekomst).





Op CFF drink je..Guinness


Frigg op CFF2013

Sfeerbeeld clubtent CFF2013

1 opmerking:

  1. Een héél groot gezin, ziet er héél fijn uit!! En dan nog een pleegkindje ook. Super!! Zelf hebben wij ook twee en een half jaar een 'pleegzoon' opgevangen, niet echt een pleegkind want hij was al 18 toen hij bij ons kwam wonen, maar toch voor ons een pleegzoon. Boeiende maar niet makkelijke tijden...

    BeantwoordenVerwijderen