woensdag 20 november 2013

Het geheugen der kinderen

Kinderen.

Je moet ze duizend keer zeggen dat ze
- de deur moeten toe doen
- met hun mond toe moeten eten
- alstublieft moeten zeggen als ze iets willen
- moeten door doen
- moeten opruimen
- hun pyjama moeten gaan aandoen
- hun pantoffels moeten aandoen
- beleefd moeten zijn

Maar
- in welke kast de koekjes liggen
- wanneer het tijd is voor een vieruurtje
- dat ze een brief moeten maken voor de Sint
- dat je hen beloofd hebt om een spelletje te spelen
- hoe ze met een tablet moeten werken
- dat ze moeten stilletjes zijn als ze kattenkwaad uithalen
- wat ze het best zeggen als ze je aandacht willen
en hoe ze je het diepst kunnen raken, 
dat onthouden ze helemaal vanzelf.

Ik vraag me af of er al een wetenschappelijke studie gevoerd werd naar het schijnbaar ambivalent geheugen van kinderen. Zo ja, bestaat er al een kuur om dat probleem aan te pakken. Mijn dank.

Zeemeermieke

3 opmerkingen:

  1. ah? is dat niet alleen bij mijn kinderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Zeeemeermieke,

    Ik heb je (blog) de 'Liebsteraward' gegeven. Meer uitleg hierover: http://pleegmama.blogspot.be/2013/11/tik-jij-bent-em.html.

    Veel plezier,
    Koeka

    BeantwoordenVerwijderen