maandag 16 september 2013

Een jasje voor mijn agenda

Ik werk in de sociale sector.
Werken in de sociale sector impliceert werken met subsidie budgetten impliceert per project de centen tellen.
En aldus proberen wij op het werk zuinig te leven. Eén van de zaken waaraan wij weinig geld uitgeven zijn agenda's. Ja, papieren agenda's. Zoals ik al zei, werk ik in de sociale sector en daar is de digitale wereld nog iets minder ver doorgedrongen.

Maar dus, begin 2013 stonden de agenda's in promotie in Action en ben ik 10 agenda's gaan kopen. Algauw bleek dat de agenda's van Action van minder kwaliteit waren dan die van de Aldi, alwaar we de agenda's van 2012 kochten.

Om een lang verhaal kort te maken, mijn agenda viel half uit elkaar. Mijn collega houdt de hare bijeen met veel ducktape,  maar ik had een ander plan: ik naai een hoes. Een agendahoes.

Het heeft wat op zich laten wachten. Ik heb dan ook nog eens de naai-instructies slecht gelezen, maar mijn agenda heeft nu een mooie hoes. Met elastiek met banaan om hem dicht te houden.
Wil je dat ook?
De handleiding vind je in het boek 'Zo geknipt' van 'Sanne en Riet'. Let op bij stap 6, want daar ging ik de mist in.

We zijn natuurlijk al september. De agenda loopt stilletjes aan op zijn eind. Maar gelukkig zijn wij op het werk redelijk honkvast en dus zullen wij voor 2014 net hetzelfde formaat van agenda kopen, misschien wel terug in de Aldi.
Zo kan het jaren meegaan, het jasje voor mijn agenda. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten