zondag 24 januari 2016

10!

Vandaag vierde ik 10 jaar 'mama zijn'.
Ik vierde het met opstaan om 6u om mijn liefste uit te zwaaien die op zakenreis naar Amerika vertrok. Met een eitje met spek bakken voor mijn jarige. En cakejes om in de klas uit te delen. Met tussendoor wat opruimen. Met kleintjes afzetten bij oma en opa om naar de veldloop van de jarige te gaan. Met zelf ook deel te nemen en 3 km te lopen ( dat was zeker meer dan 10 jaar geleden). Met een jarige troosten die niet zo goed gelopen had als hij had gewild.
Met spelletjes spelen met Hilke. Met een boekje lezen met Siegert. Met alle parels oprapen die kleine Siegert op de grond had uitgestrooid. Met Pjotr van zijn baskettoernooi ophalen.
Met vlug vlug iets anders aan doen om, samen met Opa en Oma, de jarige te gaan vieren in zijn favoriete resaturant. Met, tijdens het eten van een steak, ruzies te suzzen. En Siegert bij zijn broek vast te grijpen, die bijna uit zijn stoel klom.
Met alle 4 tegelijk in een pyama te krijgen. Met alle 4 een dikke nachtzoen te geven.

Die hoofdlamp is een supercadeau vindt hij.
Handig voor als je gaat kamperen.
Maar vooral om stiekem in je bed te lezen. 
Ik vierde mijn 10 jaar mama met mama zijn. Met veel geven...en genieten van de kleine momentjes.
Ik vierde Torben zijn 10 jaar. Al 10 jaar mijn ruwe bolster met het peperkoeken hartje.
Hij zei nog voor het slapengaan: "Ik zou wel altijd 10 jaar willen zijn. Dan ben je al wat groot, maar moet je toch nog niet teveel taakjes doen."
Zo ken ik hem, die zoon van mij.

Slaapwel jongen.
Geniet van je 10 jaar zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten