vrijdag 31 oktober 2014

van bourree tot wals

Al 14 jaar, dag en nacht, zijn jij en ik samen wij.
Al 14 jaar - dat is maar een beetje minder dan de helft van mijn leven - ben jij een deel van mij.

14 jaar geleden dansten we voetje voor voetje naar elkaar toe.
Naar elkaar - van elkaar - rond elkaar - van elkaar - naar elkaar.
We dansten bourree na bourree.

Onder de maan in sikkel 
Boven de zonnegloed
Op toermalijnen krachten 
Leven door eb en vloed

Tussen de vaste sterren 
Zweven we deinen vrij
Alles is in beweging
Sterrenstof dat zijn wij

Door deze poort naar buiten
Schreeuwen materie toe
Onder de broze hemel
Vallen mijn ogen toe

Handen die water kneden 
Adem die water wekt 
Doorheen seizoenen zoenen 
jij die de ruimte schept
(Dag en nacht - Fluxus, N.O.Ë) http://www.shazam.com/discover/track/75705621

14 jaar geleden, op 31 oktober, waagden we ons aan de wals
1-2-3, 1-2-3    1-2-3, 1-2-3

Liefste, 
ik wals je nog steeds. 

xxx



1 opmerking:

  1. ik zit hier gewoon in tranen, zo ontroerend schoon, zo teder -
    het voelt een beetje als inbreken, zo'n intieme ode te mogen lezen
    (liefde vermeerdert als je ze deelt)
    maar.zo.schoon.
    wals maar heerlijk verder, beiden, en een rondedansje voor en met het moois dat er weldra bijkomt!

    BeantwoordenVerwijderen