vrijdag 7 december 2012

Een speciale verjaardag.

Zes jaar wordt K. vandaag. Ze keek er al lang naar uit, naar die dag na Sinterklaas. Cadeautjes, een feest in de klas, een kroon, cake, aperitief...maar vooral een dagje met veel aandacht. 

Een verjaardag is altijd een hele belevenis hier in huis. Een cadeautje voorbereiden, bedenken wat we aan de klas geven, iets bakken voor in de klas, een aperitiefmomentje voor de familie ineen flansen, de slingers ophangen. 't Is een hele voorbereiding hier ten huize Zeemeermieke. Maar een mama doet dat met plezier voor haar kindjes. 

Alleen is deze verjaardag net iets anders dan de andere verjaardagen. Voor mij dan toch. Bij deze verjaardag denk ik de dag voordien niet al aan de opkomende weeën of de laatste dag zonder de jarige in kwestie. Op de dag zelf geen flashbacks van een bevalling, geen herbeleving van de eerste keer je kindje in de armen nemen. Ik kan zelfs niet even terugblikken op die eerste babyfoto's. 

Maar ergens denkt een mama wel aan die momenten. De omstandigheden heb ik het raden naar, maar dat ene moment, luttele tellen na de geboorte,  waarop K. op haar buik gelegd werd, dat zal ze zeker even intens beleefd hebben als elke andere mama. 
Daarom denk ik vandaag ook even aan de mama van K., proficiat met je zesjarige dochter. 

Ze is het beste van zichzelf aan het geven op K3. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten